dinsdag 9 juli 2024

Naald

 Ik ging met naald en wit draad door een mooi stuk stevige witte linnen stof. De naald was echter te dik voor de stof: ik kwam er niet goed doorheen. Met de naaimachine lukte het wel beter. Het lukte mij om met de naaimachine en toch handmatig de borduursteek te maken. Toen kwam ik erachter waarom ik niet verder kon gaan.Het oog van de naald zat namelijk precies aan de andere kant. Deze zat aan de kan waar de punt van de naald de stof in gaat. Dus alles was eigenlijk helemaal in orde, alleen zat het oog niet aan de goede kant. Het was nu even een kwestie van keuzes maken: ofwel manieren zoeken om het oog op de goede plaats te krijgen, ofwel alsnog het borduurwerk afmaken en kijken of er iets vernieuwends uit zou komen, met deze 'nieuwe techniek'. 

Ik was in de kamer van een vriendin in Utrecht.Ik was eerst in gesprek met haar vriend. Daarna kwam zij binnen. Ze had net een nieuwe kamer, en deze was precies het spiegelbeeld van haar oude kamer, die zich schuin aan de overkant van een grote weg bevond. De grote weg deed denken aan de Heulweg. Ik zei dat ik deze kamer mooier en rustiger vond dan de andere kamer. Dat vond zij ook wel. 

Ik was met een vriend in een groot gebouw. We gingen ieder ons eigen gang. Er was van alles te zien en te beleven. Sommige dingen vond ik heel interessant. Bijvoorbeeld een tafel met bloemenweides in miniatuur. Andere dingen vond ik onrustig, zoals gokhallen. Het deed een beetje denken aan de Palace Promenade in Scheveningen.Aan het einde van de avond zag ik de vriend weer. Hij had een sjiek pak aan, dat hem erg goed stond. we zeiden niet zoveel tegen elkaar. Toen zei hij dat hij vond dat hij mij in de steek had gelaten. Als man had hij toch meer voor mij moeten zorgen, zei hij. Ik zei dat het voor mij juist helemaal prima was, hoe het gegaan was. Dit omdat ik graag mijn eigen gang ga. 

Ik was in het grote gebouw in een kelderruimte, in een ruime ziekenkamer. Daar was ik met een vriendin van vroeger en haar familie. Zij zouden naar een feest gaan en ik moest op haar dochter passen (terwijl ze alleen maar zoons heeft). Het was mij helemaal niet verteld dat ik op dit meisje moest passen. Maar ik vond het wel leuk. Ik zei dat ik eerst even wat fruit zou klaarmaken met een liga er doorheen. Maar dat vond ze niet nodig, omdat dat 'ouderwets' was.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten