dinsdag 13 augustus 2024

Schoenen

In de droom was ik ergens op een bovenetage met mijn moeder en mijn broer. Ik zei dat ik niet met hun mee kon gaan, omdat ik naar school moest. Het was de school in Utrecht. De pabo.

Ik moest er om half 3 zijn, maar kon de weg niet vinden. Ik zat achterin de tram, en nu was dat in Den Haag. Ik wilde een paar keer ergens gaan zitten, maar dan werd ik meteen heel subtiel weer van die plaats weg getrokken. De man die dat deed zag er heel onvriendelijk uit. Ik besloot er geen woord aan vuil te maken, en gewoon ergens anders te gaan zitten. Anders was hij hoogstwaarschijnlijk tekeer gegaan in die volle tram. En daar zat ik helemaal niet op te wachten. 

Uiteindelijk had ik achterin de tram ook een prima plekje. Ik had hier eigenlijk een veel beter uitzicht. Door het brede raam kon ik de hele stad zien. Dus ik was erop vooruit gegaan. 

Wel was ik de hele tijd mijn schoenen kwijt. Ik moest ze wel zien te vinden voordat ik uitstapte. Maar ik kon ze nergens vinden. Dan maar zonder schoenen naar buiten. Dat voelde niet goed. Ik stapte in plassen, en mijn sokken werden nat.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten