vrijdag 2 juni 2017

Vuurwerk

Het is oud & nieuw. Ik ga even slapen, maar word op het nachtuur niet wakker, en ook de familie maakt mij niet wakker. Vroeg in de ochtend schrik ik verbouwereerd wakker: dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat ik de jaarwisseling gemist heb!! Ik realiseer mij, dat ik het vuurwerk op de Brink gemist heb, en dat vind ik heel zonde.

Ik loop op de snelweg naar mijn geboortedorp. Dan moet ik stoppen, op de snelweg. Er is een groot vuurwerk, vlak voor mijn neus. Eerst schrik ik terug, maar al gauw bemerk ik, dat er helemaal niets is om bang voor te zijn. Er is geen gevaar, en het zal mij ook niet aanraken. Het is een soort vuurwerkshow. Wel is deze show speciaal voor mij, en aan mij gericht, zoals je een brief aan iemand richt.

Voorwaarde is wel, dat ik het ook echt zie en erbij stilsta. En dat doe ik dus, hier op de snelweg. Het is allemaal wel overweldigend, en ik moet het echt nog even laten bezinken. Is het wel verantwoord, om te stoppen op de snelweg?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten