donderdag 25 november 2021

Strand

Op het strand van Zandvoort. Ik zat met collega's in een hotel vlak aan het strand. Het was een soort gemeenschappelijke ruimte. Zij lagen beiden in een eenpersoonsbed met bloemetjesdeken, zoals vroeger bij mijn vriendinnetje thuis. Ik was bezig met opruimen en ordenen. Het was een opslag van allerlei antieke spulletjes, of gewoon oude spullen. Onder anderen nachtkastjes met compartimenten, die gecijferd waren. De laatjes waren niet helemaal meer intact, maar er viel wel wat moois van de maken. Ik deed allerlei ideeën op. Mijn dagboeken en schrijfboekjes lagen hier ook tussen. Dus ik was bezig om deze allemaal bij elkaar in één kastje te doen.

Ik maakte het bad schoon met een sopje. Uit het doucheputje haalde ik een plastic zak, die 'het riool' voorstelde. Deze maakte ik schoon met WC-eend. 

Als we uit het raam keken, dan zagen we de racers en het publiek van de duinen richting zee lopen. Overal vlaggen, feest, een ontspannen sfeer. Het circuit vond dus plaats aan zee. 

Er was een app in lichtblauw, zoals de 'jongenskleur', als er een baby geboren is. Als je met collega's ergens tegenaan liep en je wilde daar wat ondersteuning bij, dan voerde je gewoon een paar termen in die erop van toepassing waren. Dan rolde er uit een app een advies, een afbeelding, een filmpje, of een doorverwijzing naar iemand die je verder kon helpen. 

Ik was in een heuvelachtig landschap, vlak aan zee. Hier en daar zag ik hele zachte lieve kleine lichtblauwe eendjes. Ook zag ik mechanische poppetjes, die uit zichzelf bewogen. Ik dacht dat ik hun in veiligheid moest brengen, en dat het kinderen waren. Maar dat was niet het geval. Dat hoefde niet. Het was gewoon speelgoed. De kinderen zaten aan de andere kant van de heuvel. De zusters letten op de kinderen. Dus het was van heel vroeger. 

We zouden met de familie naar het 'Nije Himmelriekje'. Nee, toch maar dichterbij, want er moest ook nog gestudeerd worden. Mijn moeder liep door de tuin achter het ouderlijk huis. De hangplant in onze huiskamer was een prachtige 'paarse haag' van bloemen. Het rook heerlijk. 

Ik had een funktioneringsgesprek. In dat gesprek werd mijn sterke innerlijke gevoelswereld beschreven als een 'enorme energieboost', die heel goed was voor de organisatie. Wow, zo had ik er nog niet naar gekeken!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten