zondag 26 december 2021

Verschillende fragmenten

Werken in het ziekenhuis, of stage lopen. Dan met lunchpauze gaan en niet meer terugkomen. Thema 'zorg' achter mij laten in mijn leven. Wegen, omwegen, kronkelwegen, onverharde wegen bewandelen, bestemming nog niet bekend, maar voorwaarde is wel dat ik de zorg helemaal achter mij laat. De reis leidt mij naar kunstprojecten in mijn leven, en de reis op zichzelf is ook een kunstproject. 

De winkel in gaan en vergeten te desinfecteren en mondkapje op te doen, omdat ik herstellende ben van de griep en gewoon nog niet bij de les ben. Het meisje in de winkel wijst mij tot vijf keer toe op de regels. Ze blijft alle vijf de keren heel rustig en begripvol. Ik leg haar uit dat het komt omdat ik heftige griep heb gehad. Ik hoef het niet uit te leggen. Ze begrijpt het toch wel.

Enorm intensief bezig 'de havo te halen', om door te kunnen met mijn volgende opleidingen. Ik zeg dat vwo niet hoeft, omdat ik toch naar hbo ga. Ik moet een biologie-tentamen doen, maar ik heb nog niet eens de juiste leerstof ontvangen en de anderen zijn al bijna klaar met het tentamen. Ik fiets of loop heen en weer van het ouderlijk huis naar het LMC, vraag overal en iedereen hulp, bv de concierge van het LMC, mensen proberen wel te helpen, maar ze kunnen mij niet bereiken. Als ik uiteindelijk wakker word en tegen mezelf zeg dat ik toch al zo lang een vwo-diploma op zak heb, kan ik het gewoon echt niet geloven.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten