zondag 23 maart 2014

Afgrond

Ik droom dat ik met Hessel van een brug af kom.
Het is een grote hoge brug, zoals in Porto, in Portugal.
Naast de brug bevindt zich een hele steile afgrond.
De afgrond is heel stevig gebouwd.
Lichtkleurig bruin zand is er netjes gestut.
Het ziet er heel solide uit.
Er is speciaal een hoogopstaande zijkant gemaakt.
Het lijkt nog het meest op een kunstwerk van klei.
Je ziet ook nog de afdrukken van vingers in het gestutte zand.
De hoogopstaande zijkant is bedoeld om de voorbijganger te beschermen.
Zo weet men zeker dat je niet zomaar naar beneden kunt vallen.
De rand is stevig en hoog gemaakt, speciaal ter bescherming.
Ik ben echter over de rand heen geklommen.
Zelf begrijp ik niet hoe dat zo gekomen is.
Ik ben van plan om naar beneden te springen.
Ik schat in dat dit makkelijk kan.
Gewoon, in het water springen, om te gaan zwemmen.
En dat, terwijl ik het gebied helemaal niet verkend heb.
Toch ben ik er heel zeker van dat het veilig is.
Het verbaast mij ten zeerste dat ik niet bang ben.
Normaal gesproken heb ik hoogtevrees.
In het zwembad durf ik niet eens van de hoge duikplank af te springen.
En nu sta ik hier bij een afgrond, zonder enig spoortje angst te voelen.
Normaal gesproken giert de adrenaline door mijn lijf.
Ik moet hier gewoon aan wennen, en mis de adrenaline!!
Hessel staat naast mij.
Hij zegt dat het misschien handig is om eerst nog niet in het water te springen.
Ik zeg 'waarom niet'?
Hij zegt nou, misschien moet ik eerst even kijken of er ook vissen zwemmen.
Met die uitspraak heeft hij wel vat op mij.
Ik wil namelijk 'de vissen geen pijn doen' met mijn sprong!!!
Ik zie dat ik al aardig over de reling geklommen ben, en dat het toch ook wel spannend is.
Voorzichtig klim ik weer terug richting de straat.
Hessel is wel blij dat ik dat gedaan heb, ook al heeft hij zich geen zorgen gemaakt.
Ik zie nu pas in dat het misschien toch niet zo'n slimme zet was.
Hessel is van plan om beneden te kijken welke vissen er zwemmen.
Ik ziet nu pas een vis zwemmen (of een hagedis) en ik zie ook ondiepe plekken / zandvlaktes.
Al met al een heel avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten