zondag 20 april 2014

Toets

Droom, die ik deze week droomde, en die ik zelf zeer hoopvol vind:

Ik moet een toets doen
Het gaat over 'spellen en Indonesisch eten'
Ook gaat het over het Hindoeisme en Boeddhisme
Over dat laatste maak ik mij geen zorgen
Je hoeft namelijk niet de feitjes ervan te weten, maar wel de sfeer waarin deze mensen leven
Voor mij is dat wel herkenbaar, en bijna gesneden koek
Ik voel mij daar wel zeker in
Ik ben echter niet geconcentreerd
Ik laat mij afleiden door mensen om mij heen, die al klaar zijn met de toets
Daarom besluit ik 'voor de herkansing' te gaan
Dat is helemaal niets voor mij!
Normaal gesproken zet ik 'alles op alles', soms ook ten koste van mezelf
Echter nu zeg ik gewoon nee hoor, het lukt nu niet, volgende keer beter
Ik sta er zelf ook verbaasd van, dat ik deze beslissing zo resoluut maak
De docente is echter geirriteerd
Ze had deze toets speciaal voor mij moeten uitstellen 'omdat de batterij van mijn telefoon opgeladen moest worden', en nu haak ik ook nog af, nou, dat is niet de bedoeling!
Ik zeg, dat nu blijkt dat ik een afspraak bij de tandarts heb
De docente zegt dat ik dat dan toch wel had kunnen weten
Ik zeg dat mijn moeder de afspraak had gemaakt en dat ik het zelf niet wist
Blijkbaar ben ik dus een middelbare scholier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten