zondag 13 oktober 2013

Rommelig

Onrustige, onoverzichtelijke droom.
Ik loop door een Duitse stad. Overal is het druk.
Ik moet eigenlijk op de vergadering zijn, maar lig ook te slapen, moet steeds hoesten.
Blijkbaar moet ik mij ziek melden, maar de telefoon geeft steeds geen gehoor.
Wat zullen ze wel niet denken van het werk, dat ze maar steeds niets van me horen, terwijl de vergadering allang begonnen is? Ik ga gezellig uit eten met mijn moeder en een vriend.
We praten over allerlei onderwerpen. Mijn moeder betaalt, en is dan verdwenen.
De vriend en ik praten verder. We lopen op een druk station, zijn druk in gesprek.
Willen niets vergeten te bespreken. Zijn telefoon gaat. Hij antwoordt in het Spaans,
of een aanverwante taal. Ik raak hem kwijt in de menigte. Ik rijd met de auto op het station, weet niet hoe ik moet rijden, mag hier toch helemaal niet komen met de auto? Hoe moet ik nu naar huis komen?
Ik vind mijn weg wel, maar moet wel heel erg zoeken en opletten. Langzaam maar zeker wordt de kluwen ontward, en vind ik de weg naar huis. Herinnering aan terugkomst van Kabouterkamp in Brabant, ik was toen een jaar of 9, en had een klein popje meegenomen, met donker haar, donkere huidskleur.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten