zondag 7 januari 2018

Twee dromen

Vannacht over van alles gedroomd, dit onthouden:

Samen met mijn zusje begeef ik mij op het plafond van een cliënt in de thuiszorg, een man van mijn leeftijd. Het is een tussenstuk, dus een verlaagd plafond, en daar verblijven wij. Het lijkt wel alsof we hier heerlijk ontspannen op een strand zitten, en dromerig naar de zee kijken.

Dan is het de bedoeling, dat we ons door het plafond langzaam naar beneden laten zakken. Dat gaat prima, en we kunnen niet vallen. De rest van de familie staat ons op te wachten. Mijn zusje zaagt een cirkel in het plafond. Ik raak geirriteerd, omdat het totaal niet met mij overlegd is. Ik kom ook heus wel naar beneden, maar nu nog lang niet. Ik wil het in mijn eigen tempo doen, en niet omdat de familie mij dat oplegt. Ze kunnen dat er niet zomaar door drammen. Mijn zusje vindt dat eigenlijk ook, maar zij gaat toch al wel naar beneden. Ik trek mij niks van de anderen aan, en blijf gewoon eerst lekker in mijn plafond, wat de anderen ook denken.

Droom van gisteren nacht (en overdag zag ik de beelden erbij, op tv):

Ik woon in een hoog huis, met heel veel kamers, en het is bijna niet ingericht. Er staat een heel groot hek omheen. Daar kun je onmogelijk overheen klimmen. Er is een geit en een wolf bij mij. De wolf is lief en rustig, en totaal niet gevaarlijk. Hij zorgt juist voor mij. De geit klimt achter elkaar over het hek heen, hij draait zijn hand er niet voor om. De wolf krijgt dit niet voor elkaar, en loopt wat zenuwachtig heen en weer. Het is een tamme wolf. Misschien is hij ook wel ziek. Ik had dit niet verwacht. Ik had verwacht dat de wolf er zo overheen zou klimmen. Even later komt de geit weer terug, via een stuk van het hek, dat open is gezet. Het is een hek met verduisteringszeil, wat ook wel bij concerten gebruikt wordt.

Ik ben met Amber uit logeren op een soort landelijke boerderij uit de Middeleeuwen. Het is meer dat het nagespeeld wordt, en dat we niet echt in de Middeleeuwen zijn. Het lijkt sterk op de sfeer van Buitenkunst. En Middeleeuws Ter Apel. Er worden vuurtjes gestookt, er danst een blond meisje in een bruine jurk, wij kennen haar uit het dorp. Ze ziet er heel vrolijk en actief uit, kijkt steeds lachend naar ons.

Er zijn allerlei hoekjes en kleine 'afdelingen', waar je dan een kijkje kunt nemen. Er zijn overal mensen, maar allemaal in Middeleeuws kostuum. Net zoals in Ter Apel, maar hier dan heel duidelijk in boerderij-sfeer, beetje ook wel zoals Villa Felderhof. Ik ga bij een kraam informeren of wij hier ook kunnen overnachten. Ja, dat kan wel. Van harte welkom. Het is 29,50 euro per nacht. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten