maandag 16 april 2018

Verschillende dromen

Ik ben in het ouderlijk huis, op de trap. Ik ben op het vloertje bij het raam, tussen de twee trappen in. Precies op die plek wordt er drie-vier keer achter elkaar een vuurwerk-rotje afgestoken, door jongeren van straat. Ze komen via het trapraam naar binnen. Het gebeurt allemaal heel onopvallend, ongemerkt. Ik moet elke keer wegspringen, als ze het rotje afsteken, en denk elke keer 'wanneer het nu eens afgelopen is'. Elke keer komt er vlak daarna een bus aan rijden. Deze rijdt dus 'van de trap af'. De bus is wel goed bestand tegen het rotje, maar ik niet! Toch verloopt het allemaal gestructureerd, ook alsof het gepland is. Ik ben verbaasd, dat er geen schade in het huis ontstaat. De familie wacht gespannen in de speelkamer, op de goede afloop (en die komt dus).

Er worden brieven voor de collega's gestuurd, in sierletters. Ik zie dikke enveloppen op een groot bureau liggen. Het schijnt dat een collega van ons gaat trouwen, maar ik weet van niets. Ik weet niet waar ik moet zijn, en ik ken de kerk niet. Ik begrijp het niet, want ik dacht dat ze al getrouwd was, en ze is ook zwanger. Een andere collega is ook niet op de hoogte.

In een andere droom ben ik thuis bij de ouders van mijn vriend uit Duitsland. Dat is in een restaurant in hun dorp, met grote ramen. De vader is bezig met zijn kindertekeningen. Hij heeft deze uitgespreid over de tafel, en gaat deze archiveren. Er zitten ook knutselwerkjes tussen. De vader is nog jong, eind 20, en heeft donker, krullend haar, praat Haags. Hij gaat pal naast mij zitten. Ik hoor hier blijkbaar ook bij. Hij kijkt dromerig naar buiten. Dan pakt hij een drietal doosjes met eieren. De eieren zijn leeg geblazen, en er zijn gezichtjes op geschilderd. Ik denk nog heee, Pasen is al voorbij. De vader legt uit, dat dit ook knutselwerkjes van vroeger zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten