zaterdag 1 november 2014

Boot

Een hele duidelijke droom
In het geheel niet ingewikkeld
Dus te beschrijven in een paar zinnen
Ik kom een bekende tegen
Hij is de vader van een kind, dat ik in de klas heb gehad
Het kind is inmiddels een jongvolwassene geworden
De vader was altijd wel gecharmeerd van mij
Dat heb je wel vaker, als juf
Je bent toch de juf van zijn kind
Dus dan sta je wel een beetje op een voetstuk
Ik bleef gewoon in mijn professionele rol
En dat doe ik nu ook
Hij zegt dat hij een 'ritje met de boot' gaat maken
En of ik wel mee wil
Ja hoor
Ik geef hem 10 euro, voor de benzine
Tegelijkertijd vind ik dat eigenlijk wel overdreven
voor dat korte ritje
Hij heeft geen gelegenheid om te reageren
en houdt het opgebouwen briefje in zijn hand
maar gaat tegelijkertijd de boot klaarmaken
Het is ergens in Griekenland
Het is een prachtige omgeving
Ik geniet ervan om hier te zijn
Het blijkt een 'hoge boot' te zijn
We varen heel snel en in rondjes, bovenop een 'torenboot'
Ik was hier niet op voorbereid
Ik zeg hem dat ik hem wel moet vasthouden bij zijn middel
omdat ik anders geen houvast heb
Ook hier reageert hij niet op
Maar hij is uitermate vriendelijk, correct, zorgzaam
We maken het ritje, het duurt zo'n 10 minuten
Daarna staan we alweer aan wal
De 10 euro gaan van hand tot hand
Dan weer in mijn hand, dan weer in zijn hand
Die 10 euro kan hem helemaal niet schelen
Hij heeft misschien niet eens gemerkt dat hij die kreeg van mij
Er is een zeer goede en stabiele verstandhouding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten