zondag 9 november 2014

Medicijnen

In het ziekenhuis neem ik vier witte pilletjes in, die voor een vrouw bedoeld zijn.
Ik  houd deze in mijn mond 'ter bewaring'. Dan spuug ik ze weer uit, en geef ze aan de vrouw.
Ik vind het niet vies, omdat ik weet dat ik droom, en het dus niet echt is.

In onze straat is een man die vlak aan de straat inmense kasten met gereedschap bewaart.
Van een afstand kun je deze collectie bewonderen, als hij de houten deuren van de kast open doet.
Het beslaat de oppervlakte van twee woonhuizen, en de kasten zijn heel smal.
De spullen hangen aan een wand, maar de kasten hebben verder geen diepte.
Ik vind het wel gevaarlijk, zo vlak aan de weg, met een smalle doorgang.
Niet handig aangepakt, en egoïstisch tav de voorbijgangers.
Als er maar geen ongelukken gebeuren.
Er hangt allerlei luxe gereedschap en ook veel troepjes, maar alles zorgvuldig gesorteerd en aan de wand bevestigd. Wat mij met name opvalt, is een grote verzameling schoteltjes.
Waar dienen deze dan voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten