vrijdag 12 december 2014

Hand

Ik droom dat ik door een druk New York loop, zoals de actrice Meryl Streep, in haar films.
Ik ben Meryl Streep, en ben helemaal op mijn gemak in mijn rol (ook al ben ik nog nooit in New York geweest). De wereld ligt aan mijn voeten.
Ik vind het even spannend als mooi.
Er gaat een grote golf adrenaline door mij heen.
Ik kan dit allemaal zelf , en ik doe dit ook allemaal zelf.
Ik zit echt in de lift, zogezegd, en het kan alleen nog maar steeds beter worden.
Ik geniet ervan, en verheug mij op de avonturen nog reeds te beleven.
Alles heb ik goed in de hand, goed onder controle.
Toch krijg ik een uitgestoken hand van een vriend uit het verleden.
Een hele tijd heb ik dat niet in de gaten, omdat ik er niet naar op zoek ben.
Ik floreer, en zoek dus geen steun (meer) van anderen.
Hij ziet het wel, en geniet wederom van mijn innemendheid, en van mijn 'met honderd dingen tegelijk bezig zijn.' Toch houdt hij aan. Hij houdt gewoon die uitgestoken hand, ongeacht hoe lang hij er nog op moet wachten totdat ik zijn hand pak, en óf ik deze überhaupt pak.
Pas dan komt er een moment dat ik zijn hand opmerk.
Het is heel subtiel.
Ik steek een drukke straat in New York over.
Dan zie ik hoe hij zijn handpalm naar mij uitstrekt.
Ik prik hem even gekscherend tegen zijn handpalm. Ook wel met een klein takje.
Alsof dat kleine takje mijn vinger is.
Met hetzelfde gemak laat ik weer los.
Het lijkt alsof ik hem aan het lijntje zou houden.
Dat is echter niet het geval.
Het is even die kleine aanraking, die maakt dat het oversteken niet iets overzichtelijker gaat.
Zijn handpalm voelt extreem zacht aan.
Het doet denken aan een jonge, tedere baby.
Het is goed om het te laten zoals het is.

Groote Beer dromenencyclopedie:


Hand
Een droom waarin je HAND voorkomt staat voor je relatie met je omgeving en hoe je contact maakt met de wereld.
Handen staan voor een vorm van communicatie.
Misschien mag je iemand een helpende HAND bieden.

Je linkerHAND staat voor je sierlijkheid en vrouwelijke, ontvankelijke kant.

Je rechterHAND staat voor mannelijke, actieve eigenschappen.

Hou je iemands HAND vast in je droom, dan heb je er behoefte aan en je bent bereid om hechte vriendschappen te ontwikkelen.
Het kan ook betekenen dat je je sexy voelt of dat je behoefte hebt aan fysieke genegenheid.
Deze droom kan ook staan voor je angst om het contact met die persoon te verliezen of uit elkaar te groeien.

Is je HAND gewond, dan staat dit voor een aanval op je ego.

Hele grote HANDen, met name als het jouw HANDen zijn, betekenen dat iemand te veeleisend is voor je.
Deze droom kan ook staan voor succes in het behalen van je doelen.

Kleine HANDen, van jou of van iemand anders, betekenen dat je je onzeker voelt of dat je het gevoel hebt onder vuur te liggen.

Zijn je HANDen harig of ruw, dan staat dit voor te weinig zachtaardigheid in je omgang met anderen.

Zie je bloed op je HANDen, dan voel je je ergens schuldig over.

Was je je HANDen, dan symboliseert dit een probleem waar je je zorgen over maakt en wat je op dient te lossen.
Deze droom kan er ook op wijzen dat je niet langer de verantwoordelijkheid voor iets op je neemt.

Droom je dat je geen HANDen hebt, dan heb je het gevoel dat je de controle kwijt bent in een bepaalde situatie.


Zacht
Droom je van iets zachts, dan valt een situatie waar je zenuwachtig voor bent beter uit dan je verwacht had.

Waren de zachte dingen in je droom dieren, dan staat dit voor een persoon in je leven die je troost biedt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten