vrijdag 7 juni 2019

Onderwijs

Ik was in een grote zaal, bijvoorbeeld van een dorpshuis. Ik wist niet zo goed wat er ging gebeuren. Er waren mensen, speciaal voor mij gekomen. Ze moedigden mij aan bij het zoeken naar werk. Het was een verrassing, want ik hoefde niet te kijken wat er bij mij paste. De andere mensen gingen kijken wat er bij mij paste. En dat was heel veel! Iedereen kwam in beweging. Ik werd er verlegen van. Er werden een paar kasten met boeken de zaal in geschoven. Een beetje op een manier zoals in een circus. Ik reageerde blij en ontroerd. Het kon een bibliotheek zijn, maar ook een klein klaslokaal, waarin ik kinderen instructies gaf bij lezen en schrijven. Ik moest even 'voor de show' iets improviseren, zodat men er een voorstelling bij kreeg hoe ik mij in deze setting zou bewegen. Het was geheel ontspannen, leek op een voordracht bij Buitenkunst, maar was bloedserieus. Ik verliet de ruimte, en ontmoette Hessel op een parkeerplaats naar de snelweg. Daar was hij met collega's bezig met een oefening. Ze droegen fluoriserende vestjes. Ik vertelde het verhaal. Hij was blij voor mij.

Droom van eerder:
Ik zit bij de lift. Ik zit in een rolstoel. De lift is te klein voor mijn bagage. Ik vraag hulp. Er wordt gezegd dat ik moet wachten, tot de tijd rijp is. Ik ben er nog niet aan toe. Ik weet precies wanneer ik er wel aan toe ben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten