zaterdag 25 mei 2019

Zee

Ik ben op vakantie bij Center Parcs, op een park vlak aan zee. Het is een van de laatste dagen dat ik daar ben. Ik heb net een wandeling of een fietstocht gemaakt, en ben  hier erg voldaan over. Het geeft een herboren gevoel. Ik loop met de fiets aan de hand door de duinen, en probeer een glimp van de zee op te vangen. In een keer bemerk ik, dat de duinen er niet meer zijn. De zee begint voor mijn voeten. Aan de ene kant is dit een prachtige ervaring, maar aan de andere kant vraag ik  mij wel af hoe het land dan beschermd moet worden tegen de invloeden van de zee. Komt de zee nu niet in een keer in bewoond gebied, met alle gevolgen van dien?

Ik had graag willen zwemmen in de zee, maar had begrepen 'dat dat nog te vroeg was'. Maar nu zie ik al mensen zwemmen, en ook hele oude mensen. Nou, dan wil ik het toch ook wel! Het ziet er wel rommelig uit, omdat de zee af en toe hier en daar het land overstroomt. Er worden dan mensen meegenomen in die sterke stroming. Dat is hun eigen keuze, maar voor mezelf weet ik niet of dat goed voor mij zou zijn. Toch is het verlangen om te zwemmen in de zee sterker.

In een volgend fragment ben ik in de kleedkamer van het zwembad van Centerparcs. Ik wil mijn badpak aan doen, en dan weer terug naar de plaats waar ik was. Ik word echter belemmerd om bij mijn kluisje te komen, omdat er mensen voor lopen. Het is een groep jonge mensen, en zij staan op het punt om te vertrekken. Er moeten alleen nog wat belangrijke zaken geregeld worden, dus stel ik mij ondergeschikt op. Maar het gaat nu wel heel lang duren.

Er is mij verteld dat ik vandaag twee examens heb. Het is al 10 uur in de ochtend, ik ben nog niet aan het eerste examen begonnen, ben ook niet op school, heb geen briefje met de gegevens. Anderen zeggen dat het wel goed komt, maar ik word hier wel heel onrustig van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten