zondag 14 september 2014

Beroepskeuze

Ik heb het heel druk met open dagen van scholen, en het maken van keuzes wat betreft de richting die ik - beroepsmatig - uit wil. De open dagen lopen voor mij ook wat door elkaar: zijn het open dagen voor mezelf, of voor 'mijn' studenten, of voor Amber? Waar moet ik zijn? Op de Noordelijke Hogeschool, of op het Drenthe College?

Ik ben eerst op de Noordelijke Hogeschool, en schijn daar een afspraak te hebben staan voor een intake, met de studie 'docent Nederlands' als doel. Echter, er wordt mij verteld dat ik deze studie niet nodig heb om het doel te bereiken, wat ik graag wil bereiken. Ik zal wel te maken krijgen met het begeleiden van studenten bij hun taal (en dat kan ook een mix van Nederlands en Duits zijn), maar daar heb ik niet meer deze hele studie voor nodig, aangezien het een onderdeel wordt van een beroep, dat uit nog veel meer onderdelen zal gaan bestaan.

Ik moet de intake dus afzeggen, ook omdat ik tegelijkertijd aanwezig moet zijn op het Drenthe College in Emmen, voor deelname aan de cursus ter opfrissing van de verpleegtechnische vaardigheden. Het is ook wel weer jammer om deze intake af te zeggen, omdat ik de afspraak heb staan met een hele vriendelijke meneer, een manager op de NHL, waar ik mee gesproken had nav informatie over de opleiding 'leraar gezondheidszorg en welzijn'. Ik heb het gevoel dat ik deze meneer sowieso even moet spreken, los van het feit of ik wel of geen opleiding ga doen, omdat hij allerlei interessante 'theorieën en filosofieën' heeft, die mij verder kunnen brengen in mijn ontwikkeling. Hij zal het niet erg vinden als ik deze afspraak afzeg en een nieuwe afspraak maak. Hij zal het wel begrijpen.

Ik loop trappen op en af, en het is druk in het gebouw. Nu bevind ik mij in het Esdal College in Emmen. Het zijn goed begaanbare, brede trappen, solide van steen, en niet stijl. Het zijn dezelfde trappen als in de droom die aankondigde wanneer ik de liefde van mijn leven zou ontmoeten (Hessel).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten