zondag 7 september 2014

Thuiszorg

Ik loop een route bij het Haags Kruiswerk, als wijkverpleegkundige.
Het is vreselijk druk in de stad, en ik kom niet door het verkeer heen.
Ik ben met de auto, of met de fiets.
Het kan ook wel zijn dat ik samen met Hessel ben.
Bij de eerste cliënt (uit Zwinderen) heb ik heel erg de tijd genomen.
Dat heeft ze ook heel erg op prijs gesteld, en de familie ook.
Nu moet ik echter wel veel meer gaan haasten, en ik weet ook niet waar ik moet zijn.
Er zitten verder meest onbekende mensen in de route.
Tussendoor moeten we nog even ergens in het centrum een expositie inrichten van Hessel.
Het is zoals bij de expositie van Amber, in zo'n klein kamertje.
Hessel legt er een matras neer, zoals één van de exposanten dat ook deed.
Het is een dun matras.
Het doet ook wel denken aan het matras van de Marokkaan, die achter ons huis woonde.
Ik ruik er ook weer de muffe geur bij.
Ik weet dat ik droom, en zeg tegen mezelf dat het niet echt is.
Ik raak maar half overtuigd, want ik zeg tegen mezelf dat ik de bezoekjes aan de mensen wel toegezegd heb. Vanwege mijn droom is het dus niet echt, dat ik in Den Haag zoek naar adressen, en dus zitten de mensen niet tevergeefs op mijn bezoek te wachten, omdat het niet echt is, aangezien ik droom, en dus niet in Den Haag ben. Tot zover kan ik erin meegaan. Echter, er zit mij toch nog iets dwars. Het kan namelijk wél echt zijn dat ik de route heb toegezegd, en dat de mensen dus toch wél zitten te wachten op mij, dat ik ergens iets beloofd heb wat ik niet waar kan maken, en de reden is nu niet meer dat ik de weg niet kan vinden, maar de reden is nu dat ik droom, en dus niet in Den Haag ben, maar ik kan het nog niet loslaten, want wat nou als ik het wel aan de mensen heb toegezegd, en ze dus toch wel zitten te wachten? Ik besluit te wachten totdat ik meer wakker word, dan zal het vanzelf wel opgelost worden (wat natuurlijk ook gebeurt!).

Ik was o.a. op zoek naar 'de Dagstraat'. Daar zou een sjieke, oude dame wonen, heel hartelijk en gezellig. Deze weet ik wel te vinden, want dat is 'naast Asta'. Naast Asta (een bioscoop) was een uitgaansgelegenheid, die 'Nastasta' heette.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten