zondag 21 september 2014

Op televisie

Er is een televisieuitzending
Het is in de jaren '70
Een oud televisieprogramma
Ouderwetse, fletse kleuren
Oud televisietoestel
Ik sta er vlakbij
Zoals de mensen dat vroeger ook deden
Toen de televisie nog een bijzonderheid was
Het gaat over tennis
Er is een interview
Men zegt dat ik ook op de televisie kom
Ik heb het woord 'Fernsehen' in mijn hoofd
Dan is het mijn beurt
Ik vraag me af hoe ik daar moet komen
Want ik ben in de huiskamer van het ouderlijk huis
De huiskamer is nog niet verbouwd
De schuifdeuren zijn er nog
Ik zie het oude groen-beige tafelkleed, met de kwastjes
Men zegt dat ik gewoon in de televisie moet stappen
Ik vind dat niet professioneel
De kijkers zien immers deze omschakeling
Maar het schijnt niet anders te kunnen
Ik voel me er wel wat ongelukkig bij
Ik ben half wel, half niet in beeld
En bovendien is er onrust, als ik de overstap maak
Ik vraag me of hoe geinterviewden dit normaal gesproken doen
Dan begint het interview
Dat gaat erg rommelig en onprofessioneel
Dat irriteert mij
Amber en Hugo praten er steeds doorheen
Ze vragen dan steeds tussendoor iets aan mij
Hugo knipt letters uit van wit papier
De ondergrond is oud-roze
De interviewer zegt dat we het interview beter kunnen stoppen
De kinderen hebben nu even de aandacht nodig
Dat begrijpt de interviewer wel
Ze is dol op kinderen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten