dinsdag 23 september 2014

Handrem

Ik zit in de auto, en rijd naar Kwintsheul, het dorp waar ik geboren ben. Ik kom van de Hollewatering, en ik wil linksaf slaan. Echter, ik krijg de auto niet tot stoppen. Ik trek aan de handrem, omdat ik iets op een helling sta. Het is mij niet duidelijk of dat hellinkje nu stijl om hoog is, of stijl omlaag. Het is in ieder geval een heel klein hellinkje, een hindernisje zogezegd, maar ook wel een soort bescherming, omdat ik anders te snel zou gaan. De auto staat niet stil, maar gaat ook niet hart, dijt gewoon nog een stukje uit, waardoor de auto andere auto's raakt, en dat is onhandig. Het leidt niet tot ongelukken, maar wel tot schade aan de auto's, en dat is lastig. Ik baal ervan dat ik mij er door anderen toe heb laten aanzetten om de auto niet tot stilstand te brengen. Ik had het nooit zo ver moeten laten komen. Ik heb anderen over mijn grenzen laten komen. Ik baal hier extra van, omdat ik erop verdacht was, maar dat het toch alsnog gebeurd is. In de droom zijn de gevolgen goed te overzien, en niet desastreus. De droom brengt in feite een reconstructie in beeld van 'Kijk, dit is wat er gebeurt als je anderen over je grenzen laat komen. Niet meer doen dus'.

In een ander fragment heb ik inkopen gedaan bij een supermarkt in Kwintsheul, en ga ik met het winkelkarretje (Jumbo) naar het ouderlijk huis. Ik bedenk me dat dat toch helemaal niet toegestaan is, en bedenk alvast een moment waarop ik het karretje weer terug kan brengen. Het is nu al 's avonds laat, dus geen handig tijdstip. Binnen ruim ik alle boodschappen in, en nu bevind ik mij in ons vroegere huis aan de Rister. Ik zie vooral groenten (paprika's) die half aangesneden zijn. Het blijkt dat Hessel gekookt heeft en dan zie ik pas dat hij een heerlijke ovenmaaltijd gemaakt heeft. Er ligt een grote ovenplaat, met daarop een heerlijk geurende ovenschotel, net uit de oven. Het lijkt me een verrukkelijke maaltijd. Ook zie ik in een glas een vrolijk 'toetje', van schijfjes tomaat op een stokje, samen met citroen, een vlaggetje en een lachebekje erbij. Ik zie er meerdere staan. Alles staat klaar voor straks. Gezellig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten