zaterdag 3 februari 2018

Roermond

We zijn bij een cliënt thuis, en zitten op de bank, televisie te kijken. Ik ben er met een paar collega's. Blijkbaar zijn we allemaal ook bezig met de late dienst. Een collega zegt, dat ze het jammer vindt dat ze niet op tijd klaar is met werken. Hierdoor mist zij het begin van de Olympische Spelen.

Ik zeg 'maar dat hoeft toch helemaal niet!' Ik bied haar aan om naar de laatste cliënt te gaan, en daar is zij heel blij mee. Maar ik ben hier nog oproepkracht, en deze cliënt is alleen gewend aan vaste medewerkers. Het is een hele vriendelijke vrouw (man?), daar gaat het niet om, en de zorg is ook heel eenvoudig. Je hoeft alleen te vragen of de cliënt naar het toilet moet. Als dat het geval is, dan moet je daar even bij helpen. Reden dat niet iedereen er naartoe gaat, dat is dat de cliënt absoluut niets hoort, en er dus een bepaalde methode nodig is om te communiceren. Dat moet je dan net even weten. Maar dat zal vast goed komen. Ik kan er gerust naartoe.

Ik vraag het adres. Het blijkt in.................Roermond te zijn! Ik denk eerst dat ik het niet goed heb verstaan maar ja hoor, 'onder Arnhem'. Ik zeg dat dit toch veel te dure zorg is, met reistijd en kilometers. En dat als ik dit van tevoren geweten had, dat ik dan met Amber had kunnen afspreken dat ik daar had overnacht. Hier wordt niet op gereageerd. Ik snap er niets van. Er is toch wel een andere team daar in de buurt, dat deze zorg kan overnemen?

Ik ga eerst de boel verkennen. Daarom ga ik eerst met de fiets (!) naar Roermond, om te kijken of het wel echt waar is. Het is afwisselend dag en avond, maar in de droom is het echt midden in de nacht. Ik zal er de hele tweede helft van de nacht over doen om naar Roermond te rijden en weer terug. Ik kom op een wiebelige oude oma-fiets aan in Roermond. Hoewel de fiets wiebelig is, rijdt ie nog prima. Ja, dit is inderdaad een 'Limburgse omgeving'. 

Hier loopt de droom een beetje tot zijn eind. Ik weet niet goed hoe het nou verder moet, en 'ik wacht eigenlijk totdat ik wakker word', want ik vind dit zo'n vreemde gang van zaken, dat het haast wel zeker moet zijn dat ik droom.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten