zaterdag 13 oktober 2018

Kamers

In de droom ben ik met mijn Duitse vriend bij een voetbalwedstrijd hier in het dorp. We zitten gezellig te kletsen, en krijgen alleen zijdelings iets van de wedstrijd mee. Ik zit gezellig met mijn benen op zijn benen (haaks op elkaar). Mensen om ons heen hebben hier commentaar op, en hij vindt dat vervelend. Ik zeg joh, trek je er niks van aan, laat ze maar praten. Ik zeg 'dat het wel steeds warm weer was, als we elkaar ontmoetten'.

Ik woon in een huis dat ik niet ken, en dat ik nog moet verkennen. Deze droom komt vaker terug. Hier en daar moet het nog wel wat opgeknapt worden, is er slijtage, maar het huis is prima bewoonbaar, ik kan er zo in trekken. Het opknappen heeft alleen betrekking op de esthetische kant: alles is wel stevig en solide en woonklaar. Een vertrek is al ingericht, en in die zin 'woon ik er blijkbaar al'. Maar tot mijn verrassing kom ik ook ruimtes tegen, die nog niet bewoond zijn. Het is blijkbaar de bedoeling dat ik deze ook ga inrichten. Ze horen bij mij woning. Ik ben er nog wel wat onzeker over, had niet gerekend op zoveel ruimte, is wel een hele verantwoordelijkheid, maar ben er vooral heel blij mee, omdat ik zo in een keer veel meer mogelijkheden heb. Dat had ik van tevoren niet verwacht!

Ik besluit om alles stapje voor stapje te doen, de tijd te nemen om het in te richten, niet meteen een hele woninginrichting aanschaffen bij Ikea, gewoon nu en dan wat spulletjes, het komt allemaal vanzelf, neem de tijd maar, je woont er immers al, de basis is er. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten