zondag 18 april 2021

Airco

In de droom was ik ergens in een landhuis. In alle vertrekken stonden de ramen en de deuren open. De witte gordijnen waaiden alle kanten op. De airco stond op de hoogste stand, terwijl het buiten niet echt te warm was. Gewoon aangenaam weer. Ik voelde de stroom in mijn gezicht blazen.

Ik had bij Lidl paars/violette sokken gekocht, gebreid van glimmend katoen. Donkerpaars en lichtpaars wisselde elkaar af in dit katoen. Ik kwam met een auto op een doodlopende weg, dus ik moest keren. Dat was geen probleem. Het was in een drukke straat, maar hier ging de weg over in een stoep. Kan gebeuren.

Ik kwam bij een cliënte van Buurtzorg. Toen ik bij haar in het halletje kwam, moest ik eerst nog langs een berg kinderspeelgoed. Ik wist niet zo goed wat ik bij haar moest doen. Ze vertelde hele verhalen en zat haar nagels te vijlen. Ondertussen werden mijn gebreide kousen 'uitgehaald', omdat ik bij haar bij een scherp voorwerp zat, waar ik de kousen aan losgehaald had.

Ze vond dat heel erg voor mij. Verontschuldigde zich meerdere malen en maakte warme broodjes voor mij, om het goed te maken. Ik moest wennen aan deze gang van zaken, omdat ik jarenlang in andere dromen droomde dat ik continu aan het korstte eind trok, terwijl er nu zo goed voor mij werd gezorgd. Ik wist dus dat ik droomde. 

Ik was op de laan in Kwintsheul, samen met mijn jeugdvriendinnetje. In mijn hand had ik een chrysantenstekje dat sterk uitvergroot was. Het leek wel een reuzenstekje op een ienie mini kinderhandje. Ik hield het stekje trots omhoog. Toen begon het hard te regenen. Het klompje grond van het stekje spoelde snel weg. Ik moest de wortels van het stekje zien te beschermen. Hier had ik niet op gerekend. Maar het lukte. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten