maandag 13 september 2021

Vakantiepark

In de droom was ik weer in het ouderlijk huis. Het werd totaal verbouwd. Ik zag een heel stuk braakliggend terrein. Het leek een soort ijsbaan of racebaan. Het zag er kaal uit, maar het was niet per definitie somber te noemen. Er werd op veel plaatsen gewerkt, en hoewel je nu overal nog beton zag, zag het er toch veelbelovend uit voor de nabije toekomst. Het leek ook wel alsof er groene zeep over de baan was aangebracht, om het proces te versnellen. Vervolgens kwam ik in een kleine kamer, die helemaal ´af´ was. Het was er prachtig en het rook er verrukkelijk. Ik hoorde lichte klassieke muziek en het was een omgeving van allerlei frisse kleuren. Er was een licht rieten tafeltje met glazen plaat, en aanverwante stoeltjes. Het leek ook wel op een poppenhuisje. Er was een heel lief hondje met een jasje aan, een poedel. Ik aaide hem liefdevol. Blijkbaar woonde ik in deze kamer. Ik was er heel trots op. Mijn moeder was ook wel in het huis, maar stond in de keuken, en was niet in beeld. De kamer was een ´uitgelicht beeld´ in de droom. De rest was nog niet zichtbaar. Maar het was wel duidelijk dat het ouderlijk huis en ook een stuk van de omgeving één terrein was, dat grondig werd verbouwd, zoals Center Parcs. Het was ook wel een vakantiepark. Ik liep er met verschillende mensen af en aan. We liepen ook door de nu nog onzichtbare gedeeltes. Het waren mensen uit mijn verleden, heden, toekomst. Het was allemaal heel gewoon. We waren goed afgestemd en het klopte allemaal. We liepen elkaar niet in de weg. Het was heel erg prettig om mij dit bewust te zijn, en te ervaren dat we allemaal in connectie met elkaar stonden. Het was echt het tegenovergestelde van het ´harde, aardse leven´, waar veel mensen met een schild of een muur rondlopen. Daar was hier helemaal geen sprake van. Ieder was wel op zichzelf, had een eigen missie te volbrengen, en dat was tevens de eigen bescherming. Maar men hielp elkaar, en dat was heel normaal. De zolder van het ouderlijk huis was vaak in beeld, speelde een centrale rol. Het hele verleden kwam voorbij van spelen op zolder en ook in de oude schuur naast het huis. Ik stond voor een afbeelding van een grote telefoon op de vloer van de zolder, die van laminaat was. Het was een soort Ipad met reclame voor een heel duur hotel. Ik ging uit nieuwsgierigheid de kosten van een overnachting opzoeken. Ik schatte dit wel op minimaal 500 euro.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten