woensdag 1 september 2021

Jus

 In de droom was ik in het keukentje van het kantoor van mijn baan als praktijkopleider. Of ook wel het keukentje in het Broekhoes. Ik zou die middag afscheid nemen van de collega's, ivm een nieuwe baan. Iedereen was druk bezig met de voorbereidingen. Er was een gezellige sfeer. Ik wilde er nog even van genieten hier te zijn. Op het aanrecht stond een bakje jus. Of het was jus in een beker. Er werd gezegd dat dit 'een kostbaar goedje' was. Er lag een vrouw in bed, en bij haar op het nachtkastje stond ook de beker jus. Ze stootte deze bewust om, en was agressief en verdrietig. Ik kon nog niet zo goed duiden wat hier aan de hand was. Het was allemaal nog even koffiedik kijken, zogezegd. Maar het zou vanzelf wel duidelijker worden, zo werd er gezegd. Het was nu allemaal nog wat mysterieus. Ik zat in de zaal van de dagopvang, waar de oudere mensen deelnamen aan de Bingo. Een vrouw met jampotglazen hoestte heel erg. Toen het hoesten wat minder werd, bood ik haar een snoepje aan. Maar de snoepjes waren al op! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten