maandag 26 november 2018

Diagnose

(Nav overdag gtst kijken...........)

Ik ben in het ziekenhuis. Ik ben tegelijkertijd patiënt en verpleegkundige. Er worden allerlei onderzoeken gedaan. Tegelijkertijd zit ik in het collegiale team, waar de onderzoeken besproken worden. Het zijn vrij nieuwe onderzoeken, en ik ben een van de leidinggevenden van het de onderzoeken. Ook nemen we nieuwe mensen aan, of stellen we belangstelling in hun leven, hun opleiding, waar ze gewoond en gewerkt hebben. Alles in prettige sfeer.

Eerst moet ik onderzoeken afnemen in doktersjas. Dat voelt eerst wat vreemd, maar het gaat mij prima af. Het zijn psychologische onderzoeken. Dan word ik zelf onderzocht. Alles wordt heel zorgvuldig aangepakt. Stapje voor stapje. Alles wordt met elkaar en met mij besproken. Het is mij heel helder en duidelijk. Er is iets aan de hand met 'het druppelsysteem'. Daar kunnen ze uit opmaken, dat ik een vorm van rheuma heb. Maar dit moet nog wel aangetoond worden. Ik zeg, dat het in de familie zit. Ze tonen veel empathie.

Ik ben dol op een kleine jongen met rood haar, en blijkbaar hebben we verkering. Het ziet er niet uit. Hij is een kop kleiner, maar wel ontzettend lief. Hij loopt hier ook rond met zijn vriend, zij zijn ook goed opgeleid tot verpleegkundige, zijn heel vriendelijk. Ik bedenk me dat dit toch eigenlijk niets is, dat ik het moet uitmaken, weet niet hoe ik dat moet aanpakken.

Ik kom op het idee om een kwartetspel te maken van het thema van mijn roman. Briljant plan!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten