maandag 25 april 2022

Droomfragmenten

Er ontstond een moment van inzicht en verlichting, tijdens een periode van ´verwikkeld zijn in kleine moeilijkheden in het dagelijks leven´. Hiermee kwam er ruimte vrij. Ik kon mij losmaken van die kleine perikelen, en zag in een keer dat er helemaal niets aan de hand was. En dat het ook geen probleem was dat ik mij zo druk had gemaakt, omdat dit dan blijkbaar nodig geweest zou zijn. Zo´n moment van verlichting werd een ´Opus Magnus´ genoemd, en werd in verband gebracht met de zee. Het was een prachtige, magische droomervaring. Ik zat ergens in een café in Arnhem te wachten op een afspraak. Het was een smal café, met een groot raam dat uitzicht bood over de markt. Ik zat omgekeerd op de barkruk, met mijn gezicht naar het raam. Ik zei tegen iemand dat ik nu wel echt moest gaan, en dat ik dus niet langer kon wachten op de afspraak. De persoon zou om 15±00 uur komen, maar het liep al tegen half 4, en de persoon was er nog niet. Ik was in de duikboot van Hessel. Aan het plafond hing een fotootje van Jan en familie. Tijdens de ´duiken´ keek de familie via dit fotootje ook mee, en ze reageerden enthousiast op de voorstelling van Hessel. Ze hadden een soort Bed en Breakfast. Er liep een vrouw met de fysiotherapeut op een soort loopband. Ze paste een hakschoen die te klein was. Er werd gezegd dat ze ´dit wel op het juiste moment deed´.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten