donderdag 22 maart 2018

Bezoek

Droom gisteren:

Ik riep: "De brug af, en gaaaaan!!!"
Het was de brug bij het huis van een client waar ik vaak kom.
In de droom reed ik met de fiets hard de brug af.
Mijn benen wijd, van de trappers, een soort joehoeoe gevoel.

Vannacht:

Ik was in mijn kamertje in het ouderlijk huis. Ik had bezoek van twee jongemannen, zoals 'Viktor en Rolf', die seminars geven om mensen te helpen. Ze zeiden hele bemoedigende woorden, praatten op mij in, hadden mij enorm geholpen. Ik bedankte hen uitgebreid voor de hulp, en zei dat ik ermee verder kon, dat ik het zonder hun kon. Ik was al een beetje bang, dat ze het hier niet bij zouden laten, en dat klopte ook. Ik wilde naar benden lopen, maar ze pakten mij zacht bij de ellebogen, keken mij recht in de ogen van 'gaat het wel'. Ik wilde dat ze mij met rust lieten, maar dat deden ze niet, en durfde het niet te zeggen, omdat ze mij zo goed geholpen hadden.

In mijn kamertje was een dood schaap, de dode poes van vroeger uit het ouderlijk huis en de dode hond Sheila. Ik kon Sheila gewoon naar de andere kant van de kamer slepen, als een pop. Ik vond het raar dat ze niet koud was. De dieren waren blijkbaar mijn vriendjes. Het voelde heel gewoon.

Eenmaal beneden, zei ik tegen mijn moeder dat ik lastig werd gevallen. Zij had het ook over 'spasmes', waar zij zich zorgen over maakte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten