zaterdag 24 maart 2018

Lange reis

Een droom van een kleine week geleden. Ik schrijf het over van een papiertje. Dus ik weet het niet meer exact.

Ik ben al heel lang op reis, met Hessel. Elke keer als het einde in zicht is, wordt de reis toch weer langer, met nog weer nieuwe 'uitdagingen'. Dat is op zich interessant, omdat het nooit verveelt, maar het is ook intens en vermoeiend, en je weet niet waar je aan toe bent.

We zijn op zoek naar iets of iemand, en zoeken in hotels en café's, doorkruisen heel Frankrijk, van noord naar zuid. Het is fijn dat we buiten zijn, en gaan nu en dan een café binnen, waar het contrast met buiten groot is. Buiten is het fris, ruim, licht, binnen is het bedompt, donker, smoezelig, gelig licht. We willen dan ook niet lang binnen zijn. Gewoon recht op ons doel af, en als we niets vinden, dan meteen weer verder, naar de volgende bestemming. Het is ook een kronkelweg een berg of rots op, zoals ook al voorkwam in een andere droom.

Het zoeken loopt parallel met het 'doorsnijden van een Marsreep', hetgeen voor ons symbool staat voor huiselijke gezelligheid, aangezien wij deze nu en dan nemen als een soort bonbons bij de koffie. Het is een grote Marsreep in de droom, misschien wel zo groot als een mens, dat is wel even wennen.

Na vele bestemmingen lijken we nu - aan het einde van de dag - het café bereikt te hebben waar we het zullen vinden. Het lijkt ook wel op de twee bevallingen, die we samen hebben meegemaakt.

Het is de bedoeling, dat ik niet eet en drink, en daar word ik geirriteerd en ongeduldig van, het heeft acuut invloed op mijn psyche, maar ik moet kennelijk toch nog even volhouden. Ik zit of lig op een bed. Naast mij staan kunstbloemen, ik ben ge-agiteerd, wil van de kunstbloemen eten, Hessel weet dat te weerhouden, zegt dat ik nog even moet volhouden.

In de hoek van de kamer zit mijn naamgenote. Ze heeft veel bewondering voor mij. Het is een teken dat ik mijn doel heb bereikt. Ze zegt: "Je kunt dit alleen volhouden, als je veel hebt meegemaakt".
Ze bedoelt hiermee, dat ik dit goed kan volhouden, omdat ik veel heb meegemaakt, en dat is een groot compliment waard.

Dan staat ze op, omdat ze verderop 'kibbelende meiden' uit elkaar moet halen........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten