donderdag 8 maart 2018

Namen

Ik heb flink de griep te pakken, en hierdoor 'dwangmatig getinte dromen'. Dit komt, omdat ik de hele dag op bed lig, en dan is er dus ook extra risico dat je in cirkels gaat denken / dromen.

Ik droom dus geen 'verhalen', wat ik doorgaans wel doe. Er zit geen schot in de zaak, er zit geen verloop, geen beweging in. Het zijn steeds dezelfde cirkeltjes.

Zo droom ik over een naam, die steeds weer terug komt. Ik noem de collega bij die naam, Rosalie, terwijl ze in werkelijkheid niet zo heet. Bij elk appje dat ze stuurt, zeg ik in de droom hardop de naam 'Rosalie'. Het moet elke keer weer herhaald worden. Dat lijkt zinloos, maar er ontstaat wel een bepaalde grondigheid, en die is zeer helend. Dus het is wel een helingsproces. Deze kans is uniek, want dit proces kan alleen bij ziekte doorgemaakt worden, en aangezien ik nooit ziek ben, moet ik dus toch maar een geluk bij een ongeluk zien, en hiervan profiteren. Uiteindelijk komt er dus zeker iets goeds uit, is deze hindernis weer overwonnen.

Zelf heet ik in de droom 'Marleen'. Ik ben degene die dingen aanstuurt, de initiator. Ik zet dingen in beweging. Het is een sterke naam. Het voelt ook sterk. Het voelt ook 'niet over een nacht ijs gaan'. Dat lijkt misschien weifelend, maar uiteindelijk is het zoveel beter en verstandiger. De Marleen in de droom is sterk, overziet de boel, kan tegen een stootje, de koningin van het ijs, maar heeft niets met kilte te maken, ze is een gewoon warmbloedig mens, maar wel eentje om geen ruzie mee te krijgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten