maandag 21 oktober 2019

Truien

Ik ben op een school, en ik ga er voor het eerst lesgeven. Er is een hele goede sfeer. Er is een gezellige en open sfeer. Veel humor. Ik voel mij er heel erg op mijn gemak. De bel gaat, en iedere leerkracht gaat naar zijn of haar 'etage'. Ik ben van alle kanten ingewerkt, krijg veel ondersteuning. Ik vind het wel even spannend om de juiste etage te zoeken, maar heb deze al spoedig gevonden. Alles is heel open, zoals mijn zolder, niet hokkerig, met kamertjes, en veel licht. Dat vind ik prettig. Wat ik ook heel opvallend vind, dat is dat het echt al precies is ingericht zoals ik het zelf graag zou willen. Veel kleur en gezelligheid. Ook kleedjes op de vloer. Beetje in de Jaren '70 kleuren: bruin en oker geel. Helemaal naar mijn zin. Een collega vraagt nog of ik iets nodig heb maar nee hoor, het gaat goed komen. Net als ik van start wil gaan, kom ik erachter dat ik hele rare kleren aan heb. Ik draag een lang T-shirt als een jurk, het ziet er niet uit, heb hieronder geen lange broek of schoenen. Ik moet mij dus nog snel even verkleden. Dan blijk ik opeens een dikke trui aan te hebben, die ik niet aan wil hebben. Dus ik trek de trui uit. Maar dat gaat lastig, want de trui heeft een strakke col. Als ik de trui eindelijk uit heb, blijkt dat ik nog een wollen trui aan heb. Zo gaat dat maar door, met wel tien truien....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten