zondag 13 oktober 2019

Zuurkool

In de droom ben ik een bezorger van Van der Valk Hotels. Ik bezorg een zuurkoolmaaltijd aan het ouderlijk huis. Ik geef de maaltijd door het bovenste raampje van de voordeur door, aan de bewoner. Die bewoner is niet mijn moeder, maar een hele tengere vrouw met geblondeerd kort geknipt haar. Ze is een jaar of 70. De maaltijd gaat steeds van hand tot hand. Ik heb een hele berg zuurkool op het stoepje liggen, en deze maak ik netjes helemaal op, door dit van hand tot hand te geven. Ik heb het gevoel dat ik goed werk heb verricht, geef uiteindelijk de laatste portie, zeg dat ze nu voorlopig wel genoeg zal hebben. Dan krijg ik een sneer, dat het geen stijl ik dat Van der Valk zo'n berg zuurkool aan haar wil slijten. Ik ben helemaal verbaasd, want ik dacht nu juist dat ik het zo netjes afgehandeld had.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten