dinsdag 4 januari 2022

Fiets

Ik bedacht een methode om moeilijke momenten beter het hoofd te bieden. Zoals bijvoorbeeld als je heel ziek bent, en je lijkt maar niet op te knappen. Dat je je dan zorgen maakt en niet altijd goed weet hoe hiermee om te gaan. In de droom had ik een soort uitvinding bedacht. Op momenten als deze moest je je geest gaan trainen om een plannetje te maken voor het uithalen van onschuldig kattekwaad. Zoals bijvoorbeeld propjes schieten op het schoolplein van de lagere school. En dan eerst een middag samen komen en van die buisjes knutselen van mooi papier. Het ging erom dat je je geest actief trainde om met iets heel anders bezig te zijn. Wel iets dat indruk maakt, dat opvalt, namelijk kattekwaad. Maar natuurlijk ook niet meer dan dat. Dat moest je dan gewoon nog een beetje gaan oefenen, wat het inhoudelijk dan zou moeten zijn. Ik had van iemand een witte Halleluja-fiets gekocht. Het was een beetje creme-wit. Een redelijk goedkope uitvoering, die je vroeger heel veel tegenkwam. Dat goedkope maakte mij niet uit, want ik wou specifiek die fiets hebben. Maar er bleek van alles mee mis te zijn. Ik bracht de fiets voor een opknapbeurt naar Sleen. Ik zei tegen de fietsenmaker dat ik zelf eerst de fiets een beurt zou laten geven, voordat ik deze zou verkopen. Maar dat niet iedereen er zo over denkt. Ik had geen zin om mij daar verder vervelend onder te voelen: iedereen is weer anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten