zaterdag 1 januari 2022

Vliegers

 Droom uit 2014:


Het is midden in de nacht, en ik bevind mij in een hemelruim, zoals 'Le petit Prince'.
Ik ben hier helemaal alleen. De lucht is zacht en zwoel. Het voelt heel veilig.
Ik voel mij beschermd door deze omgeving. Opgenomen in een groter geheel. Zoiets.
Ik vind het niet eng om hier helemaal alleen te zijn, want ik voel mij gedragen en beschermd.
Tot in het oneindige kan ik kijken naar de sterren, en ik kan er geen genoeg van krijgen.
Het oogt zoals in een sprookje of in een kinderboek, maar tegelijkertijd is het realistisch en heel down-to-earth; dichterbij de realiteit kun je eigenlijk niet komen, zoiets.
Het is alsof ik terplekke het geheim van het leven op aarde ontrafel.

Ik begeef mij ook wel in een duinpan, bij een strand waar verder helemaal niemand is.
Het voelt er prettig en geborgen en veilig. Ik zal de duinpan oversteken in de richting van de zee
(een droombeeld dat ik eerder ook al eens gehad heb).

Dan zie ik in een lucht een hele 'optocht' van vliegers. Het zijn allerlei soorten en maten, kleuren en afmetingen. Ze zien er perfect uit, zijn heel ingenieus in elkaar gezet, heel knap gedaan.
Alle vliegers hebben een heel eigen, uniek karakter; geen enkele vlieger lijkt op de andere.
Soms is het overtuigd een vlieger, soms lijkt het veel meer op een tent, en dan is het grappig te zien dat de tent in de lucht vliegt, terwijl ie eigenlijk met beide beentjes in de aarde hoort te staan.
Ik kijk er met iemand anders naar, maar dat is een engel, of een niet bestaand persoon
(of een persoon die wel bestaat, maar op dit moment niet in mijn leven is).
Het voelt heel vertrouwd, heel echt, heel 'thuis', alsof het altijd zo geweest is en ook altijd zo zal blijven. We verwonderen ons over de schoonheid van de vliegers, die zo duidelijk afsteken tegen de donkere lucht, en op hun gemak in een rechte diagonaal naar beneden zweven, heel weloverwogen.

In een ander fragment deelt Amber een kamer met iemand van Buitenkunst. Dat vind ik wel wat apart. Ik zeg tegen de man dat ik het leuk vind dat hij nu een vriendin heeft. Hij reageert er nauwelijks op.

Grotebeer.net:

"Komt er een vlieger in je droom voor die gemakkelijk vliegt, 
dan staat dit voor het bereiken van je grootste dromen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten