vrijdag 5 februari 2021

Auto

 In de droom tilde ik de rode auto van mijn Rotterdamse vriend naar beneden, zoals ik het bad van zolder naar beneden til. Maar de auto viel in een soort salto uit mijn handen, in de richting van mijn vriend. Ik wist niet of hij geraakt was. Ik gaf mezelf op de kop, dat ik zo´n loodzware auto naar benden had willen sjouwen. Dat kan toch helemaal niet!? Ik schrok enorm en ik schaamde mij voor deze onvoorzichtige actie. Ik ging pijlsnel naar hem toe, maar hij was ongedeerd en heel ontspannen, begreep niet waar ik mij zo druk om maakte. Ik dacht dat ik de auto kapot had gemaakt, maar deze had ook geen schrammetje. We gingen wekelijks naar een boeklezing, en ik dacht dat hij nu wel niet meer mee zou willen. Maar ja hoor, natuurlijk bleef hij gewoon meegaan, niets aan de hand! 

Een steeds terugkerende droom: ik ben weer op school, en er is een feestje voor de kinderen. Ik ben daar ook aanwezig. Ik zie hen wel, maar zij zien mij niet. Ik zie en ervaar dat ze wel aan mij denken. In deze droom had ik een cadeautje verstopt voor een van de kinderen. Het was eigenlijk bedoeld voor kinderen: een soort wandkleed met tactiele onderdelen en belletjes, om de zintuigen te stimuleren. Maar het was wel heel geschikt voor dit meisje, ivm haar taalachterstand. 

Het getal 301 komt meerdere malen terug: ik word vaker rond 3.01 uur even wakker. 

Vannacht droomde ik dat er een inauguratie zou plaatsvinden van een Amerikaanse president. In een cirkelvormig gebouw waren kamers gebouwd rondom een kern. De kamers werden van elkaar gescheiden door witte gordijnen, dus niet door muren. Het waren dus eigenlijk meer compartimenten. Ik ging als een soort boodschapper langs bij alle kamers, om mensen bij elkaar te verzamelen voor de bijeenkomst van de inauguratie. 

Er was een veld afgezet in de vorm van een vierkant. Dat veld was omheind met hekken. Het was op het Malieveld in Den Haag. Achter de hekken stonden mensen te wachten. Ik was heel druk dingen aan het regelen op het veld, om te zorgen dat alles op rolletjes zou verlopen. Ik had het uitermate goed onder controle, en er kon tussendoor ook nog wel een geintje vanaf. Ik had heel goed contact met het hele team dat deze taak te klaren had. Dat had ik het enorm mee getroffen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten