zondag 13 februari 2022

Feest

Ik was op een feest bij de buren in onze buurt, of ook wel bij de buren van het ouderlijk huis. Ik wist niet zeker bij welke buren ik moest zijn. Want er waren meerdere feesten bij meerdere buren. Naar welk feest ik ook ging, ik deed altijd de andere buur weer tekort. Dat gaf veel onrust. De buren gingen met elkaar naar een hotel. Ik wilde niet mee, want ik heb daar helemaal niks mee, met grote groepen naar een hotel gaan. Toch kwam ik de volgende ochtend wel langs in het hotel. De buren bleken nu mensen uit verschillende delen van het land te zijn. Ze hadden met elkaar een cursus gevolgd, kenden elkaar van tevoren niet. Ze hadden door de cursus leuk contact met elkaar opgebouwd. Nu - dus na een dag al - hadden ze een soort 'bonte middag'. Ze deden toneelstukjes en hadden veel lol met elkaar. Ik had eventjes wel spijt dat ik niet mee was gegaan, maar het leek mij aan de andere kant voor mijzelf toch echt wel te benauwend. Andere droomfragmenten: Ik zit met Hessel in de auto. Ik zeg dat hij de achteruitkijkspiegel even moet afstemmen op zijn zicht. Ik zeg en roep het continu, maar hij hoort het niet. Misschien ben ik ook wel een engel in de hemel, en kan hij mij dus niet horen. Ik ben heel bezorgd dat hij daardoor een ongeluk zou kunnen krijgen. Maar toch gaat het wel goed. Een oud-klasgenoot rijdt in een Jeep, Landrover. Hij rijdt rondjes in een moeras. Het is een grote modderpoel. De Jeep is enorm sterk en hij is een hele goede bestuurder. Maar elke keer wordt hij omlaag getrokken. Dankzij zijn inspanningen en de sterke Jeep blijft hij toch aan de opppervlakte. Maar daar is dus wel heel veel kracht voor nodig. Het speelt zich af in een waterbassin bij een tuinder. Ik ben heel bezorgd dat hij wegzakt, maar die bezorgdheid is niet nodig. Hij komt er wel weer uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten