vrijdag 3 april 2020

Rekensom

Ik ben een jong kind van een jaar of 8. Ik wil rekensommen maken, maar tegelijkertijd ben ik ook in het ouderlijk huis aan het spelen, en druk bezig met al mij projectjes. Ik moet ook rekensommen maken, als opgave van school, maar voor mij als kind ervaar ik de lagere school niet als een plicht. Ik vind alle opdrachten en opgaves leuk, heb nooit het gevoel dat ik iets tegen mijn zin moet doen. 

Het is nu alleen wel even een kwestie van een strakke planning aanhouden. Ik loop van mijn kamertje naar beneden. Het is vroeg in de ochtend. De som begint in mijn kamertje. Het is de bedoeling dat de opgave gemaakt is, zodra ik beneden ben. Dan is het ook nog een kwestie van ontbijten, op tijd naar school, op tijd op school zijn. 

De strakke planning van de som en het ochtendritueel lopen dus eigenlijk door elkaar. Dat is best ingewikkeld en zorgt voor stress, maar het is ook 'leuk spannend'. Ik vind het wel leuk om een manier te vinden om hier goed mee uit de voeten te kunnen. Het vraagt even wat tijd, maar het gaat mij wel lukken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten