zondag 29 september 2013

Feest

Het is overal in het dorp feest, waar je ook komt, en wij doen nergens aan mee.
We wisten ook helemaal niet dat dit feest zou komen, hadden alle aankondigingen genegeerd, hadden andere bezigheden. Nu probeer ik hier en daar 'half' mee te doen, maar dat werkt natuurlijk niet.
Het Zuster Mohrpark is nu een heel groot grasveld, met prachtig egaal sapgroen gras. Er worden Oud-Hollandse spelen gehouden. Het lijkt erg op het Vondelpark, maar dan een veel mooiere versie.
Het is hier erg gezellig, en ik besluit een tijdje te blijven. Ik kom een meisje tegen waar ik niet zo vriendelijk tegen doe. Haar vader hoort het, en neemt het mij erg kwalijk, terwijl het eigenlijk als grapje bedoeld was, en om haar uit de tent te lokken. De vader stelt het niet op prijs. Ik denk ach, ik ben toch aan 't dromen, dus het is niet echt. Ook moet ik naar de gym, ben ik weer een kind. Ik ga samen met twee buurvrouwen, die zo oud zijn, dat ze elkaar ondersteunen. Ik heb geen zin in dat langzame gedoe en ben (expres?) dingen vergeten, b.v. mijn gympak, moet dus steeds terug naar huis. Ik zeg dat ik er wel achteraan kom op de racefiets. dan 'ben ik tenminste vrij', hoef ik niet verplicht in hun tempo mee te lopen. Het is miezerregen en het is de sfeer van vroeger, met mijn twee vriendinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten