donderdag 12 september 2013

Hereniging

Ik droom dat ik langs de Seine in Parijs loop.
Er staat een hele dikke man, tegen de muur, naar het water te kijken.
Hij is zojuist met de trap naar beneden gelopen.
Hij is zooo dik, dat ie elk moment uit elkaar lijkt te spatten.
Het vet hangt er in blubbers bij.
Ik heb het zeer met de man de doen.
Hij lijdt onder zijn dik zijn.
Het was nooit op deze manier de bedoeling geweest.
Hij is een intens lieve man.
Ik loop verder, maar merk dat ik moeit heb de man achter mij te laten.
Ze zeggen dat het beter is dat ik verder loop.
Gedisciplineerd als ik ben, volg ik het advies op.
Onderweg wordt er geroepen dat 'er hardlopers gezocht worden'.
De Cascade-run van Icare Thuiszorg komt nog heel wat lopers tekort.
Ze vragen of ik ook wil meehelpen met zoeken.
Ze vragen of ik het niet kan vragen aan die man.
Dan zeg ik dat hij daar helaas niet toe in staat is, omdat hij veel te dik is.
Net zoals in het verhaal van de Kikkerprins, verandert de man in een mooie, slanke man.
Ik ben helemaal verrast, had dit niet verwacht.
De slanke man kan natuurlijk prima meelopen met de Cascade-run.
Naast dat hij heel goed is, vind hij het vooral ook heel leuk met de anderen.
Hij haalt graag geld op voor het goede doel, en is heel sociaal ingesteld.
Als ik terugloop langs de Seine, om de man op te zoeken, blijkt hij verdwenen te zijn.
Zojuist zag ik hem nog hier en daar langs de kade langslopen, met zijn atletische lichaam.
Nu blijkt, dat de man veranderd is in een klein blond jongetje.
Het jongetje staat op dezelfde plek als waar de dikke man in het begin stond.
Zodra het jongetje mij ziet, gilt hij het uit van blijdschap.
Hij heeft mij heel lang niet gezien, we hebben het heel lang (te lang) zonder elkaar moeten doen.
Het jongetje vliegt in mijn armen, en huilt van geluk.
Ook ik ben enorm blij en gelukkig. Het is een prachtige hereniging.
Ik ben overduidelijk zijn moeder, die hij heel lang niet meer gezien heeft.
Ik zie er echter heel anders uit: veel slanker, wat iel gebouwd, elitaire kleding, soort Gooise vrouw.
Wel ben ik in mijn hart gewoon dezelfde persoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten