maandag 23 september 2013

Honden en appels

Droom gisteren:

Ik zwom in de Iberenplas, en zag een tennisballetje in het water drijven. Het bleek van een hond te zijn. Ik gooide het balletje naar de hond. Binnen de korste keren bleven er steeds balletjes komen in het water, en honden van alle kanten, en bleef ik eindeloos balletjes gooien. De baasjes stonden lachennd aan de kant. Ik bleef in het water. Het was een mooi evenwicht, ik en de honden. Het voelde heel vertrouwd om 'alleen met de dieren' te zijn, en om zonder woorden hun taal te spreken.


Droom vannacht:

Achter het ouderlijk huis onderhield ik een moestuintje, samen met een gepensioneerde meneer, die heel nauwkeurig met het gewas omging. Ik had een halfje volkorenbrood meegenomen voor de eenden (de eenden waren hier niet, dat was te klein, maar die waren wl in het park in het dorp). De man werd boos, en zei dat ik dat brood niet aan de eenden mocht geven, omdat het 'te chemisch' was. Hij kwam op een idee van een mandje met appels. Het leek me leuk om dat mandje naar zolder te brengen. In de 'torenkamer' op zolder zat een vrouw al dagenlang in haar eentje, te lezen en te studeren. Ik wilde haar heel graag een attentie brengen, en dan meteen weer vertrekken, haar verder niet storen. De man bracht mij met de appels op een goed idee. Het waren echter geen verse appels. Er zaten hier en daar plekjes, en sommige appels waren reeds in stukken gesneden. Dat kon natuurlijk niet! Ik legde de appels ergens in het tuintje neer, en verving deze door prachtige rode glimmende appels. Helemaal tevreden (want het mandje zag er gezellig uit, zoals een traktatie voor op school) wilde ik met de appels naar boven gaan. Toen zag de man mij, en werd weer boos. Ik werd er nu wel moedeloos van, want mijn bedoelingen waren toch goed?

(Overdag: ik fiets naar mijn werk, en ik kom de man met het serieuze gezicht tegen..............het is een oude man, en hij is in de tuin aan het werk......................'s avonds kom ik de man tegen die hij in de droom aanvankelijk was....................dat is een tuinman die ik ken, en die ik alweer een tijdje niet gezien had................hé Ester, groet hij......................)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten