maandag 8 april 2019

India

Ik stond op het punt om met Amber naar India te reizen. We zouden in een of twee dagen heen en weer gaan. We zouden dus maar een paar uurtjes in India verblijven. Dat vond ik wel apart. Maar ik had er ook wel heel veel zin in. Was in gedachten al bezig met de planning. Welke steden ken ik? Varanasi, Bombay. Niet te ver van het station, want we moeten ook weer terug.

Ik ging eens nadenken, en ik bedacht mij dat het ook wel overdreven was, helemaal naar India te reizen. Waarom al die moeite? En ik moest ook kijken of ik wel genoeg geld op mijn rekening had.

De start van de reis was in een schuit, onder de luifel boven de sloot achter het ouderlijk huis. Ik zat daar met Amber, en vertrouwde het nog niet helemaal: waar zou dit op uitlopen? We zaten te wachten totdat de anderen zouden instappen. Het was ook wel een rondvaartboot. Toen ging de boot in een keer varen. Ik dacht dat de boot niet bestuurd werd, maar dat bleek toch wel het geval te zijn. Er zat netjes een kapitein met een pet achter het stuur, maar eerder had ik dat nog niet gezien. Zouden we dan zonder de andere passagiers vertrekken!?

Ik wist trouwens ook niet, dat hier onder de luifel een vertrekplaats van schepen naar het buitenland was! De boot maakte een haarspeldbocht. De luifel bleek nu precies midden in de sloot te hangen. Deze splitste de sloot op in twee gedeeltes. We gingen met hoge vaart in een haarspeldbocht van het ene naar het andere gedeelte. We eindigden keurig in het gedeelte aan de kant van mijn vaders tuin. Pas toen we daar arriveerden, werd het voor mij weer een beetje duidelijker........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten