maandag 2 maart 2020

Patroontje

In de droom ben ik op het strand van Zandvoort, en ik begeef mij in de foto die ik deze week gemaakt heb van de ondergaande zon. Ik sta op het punt waar de zee ophoudt, en de zee trekt zich steeds een beetje op, in mijn richting. Dus ik moet steeds een stapje achteruit. 

Ik heb mijn OV-fiets ook meegenomen naar het strand. Ik begrijp eigenlijk niet waarom ik dat gedaan heb. Ook heb ik een rugzakje met bagage / logeerspullen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier doe, en ik zou allang weer in Drenthe moeten zijn. Ik wil ook graag weer terug naar Drenthe, hoewel het hier aan zee ook wel weer heel fijn is. 

Het is bijna middernacht, en er zijn nu geen mensen meer op het strand. Dat geeft enerzijds rust, maar anderzijds ben ik het mij nu ook wel heel bewust dat ik echt zelf de volgende stap moet zetten. Dat gaat mij ook prima af, maar ik vind het gewoon een beetje spannend. 

Ik zie een beeld van een grote liefde, en deze is afgedrukt in een vlag. Er zit een patroon in de vlag, van vijf hokjes, afgedrukt in golvende vierkantjes, die speels in de vlag aangebracht zijn. De vlag hangt vrolijk en hoog op het strand, precies in de branding. Het is een soort icoon, een blijk van mijn liefde, en ook het inluiden van een nieuw tijdperk, een afbakening. Er is alleen nog wel een probleem met grenzen, want in een keer kom ik toch in het water te staan. Dat is op zich prima, fijn, dat zeewater, maar ik heb nu wel een nat pak, en ik heb geen droge kleding bij me, alleen een pyama. 

Ik weet niet meteen wat het patroon van de vlag betekent. Ik zie ook niet meteen wat de kleuren zijn. Eerst zijn het alleen vierkantjes, met golvende lijntjes, dus zwart op wit. Maar later blijken ze toch ingekleurd te zijn. Ik leg aan iemanand anders uit hoe de vlag eruit ziet. Terwijl ik het aan het uitleggen ben, zie ik de kleuren tevoorschijn komen. Tot mijn verbazing is dat 'rood-wit-blauw'. En v ergeet oranje niet! Dat roep ik er nog achterna. De kleur oranje blijkt cruciaal in deze te zijn. Het hele strand kleurt oranje. 

Het bijzondere is, dat het dus gaat om vier kleuren, terwijl er vijf vakjes in de vlag zijn, en toch zijn wel alle vijf vakjes gekleurd in die vier kleuren. Dat is nog een raadsel, dat wellicht op een ander moment opgelost wordt......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten